Międzynarodowa Konferencja MEDIA BIZNES KULTURA. Pomorze 2025 16-17 października 2025

10 jubileuszowa Międzynarodowa Konferencja MEDIA BIZNES KULTURA. Pomorze 2025 odbywa się pod hasłem inkluzywności w mediach. W tym szczególnym wydarzeniu uczestniczy ponad 60 osób z ośrodków naukowych z całej Polski, a także zagranicy. Nie zabraknie ekspertów z rynku medialnego oraz studentów. W bogatym programie konferencji są wykłady, otwarte debaty i dyskusje na temat kondycji mediów i ich przyszłości w kontekście nowych technologii i zmieniającego się ekosystemu współczesnej komunikacji.

 

Czas: 16-17 października 2025

Miejsce: Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, kampus Oliwa w Gdańsku, ul. Jana Bażyńskiego 4

Otwarcie Konferencji: 16 października 2025, godz. 9.30, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego UG, aula S 207

Program: https://mediabizneskultura.ug.edu.pl/program-2/

Organizator: Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego

Partner: SUMED - Sustainable multidimensional media contents – Projekt Erasmus Plus

 

Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Media-Biznes-Kultura”, która odbywa się cyklicznie co dwa lata na Uniwersytecie Gdańskim, na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń uczelni. Tegoroczna, jubileuszowa 10. edycja Konferencji jest poświęcona zagadnieniom inkluzywności w mediach i komunikacji:

-  Inkluzywność, rozumiana jako równa reprezentacja różnorodnych grup społecznych, otwarty dostęp do informacji oraz aktywne uczestnictwo w debacie publicznej, stanowi jedno z istotnych wyzwań współczesnego ekosystemu medialnego. W dobie rosnącej polaryzacji, dynamicznych zmian technologicznych i globalnych napięć inkluzywne media stają się nie tylko etycznym zobowiązaniem, ale także warunkiem budowania społeczeństwa opartego na różnorodności i sprawiedliwości społecznej – wyjaśnia prof. UG, dr hab. Małgorzata Łosiewicz, Dyrektorka Instytutu Mediów Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej.

 

W czasie tegorocznej konferencji Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2025 wprowadzona została także nowa formuła tzw. podstolików medialnych, wokół których będą się toczyć dyskusje na aktualne tematy związane ze środowiskiem mediów.

 

Konferencja rozpoczyna się 16.10.2025 o godz. 9.30 na Wydziale Nauk Społecznych UG (aula S 207). Pierwszego dnia konferencji odbędzie się sesja plenarna z wystąpieniami znakomitych gości, a także jubileusz: „35 lat pracy twórczej profesora Zbigniewa Treppy nad sferą kultową w nurcie sztuki fotomedialnej”. Tradycyjnie pierwszego dnia Konferencji zostaną wręczone nagrody laureatom ogólnopolskiego konkursu Medi@stery na najlepszą pracę magisterską z wiedzy o mediach. Organizatorem Konkursu jest Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UG.

 

Pierwszego dnia Konferencji, 16.10.2025 w godz. 14.00-17.00 zapraszamy na otwartą debatę: „Bitwa o inkluzywność. Co dalej z mediami publicznymi?” z udziałem przedstawicieli z ośrodków naukowych z Polski i ekspertów rynku medialnego (rotunda WNS, poziom -1).  O 17.00 odbędzie się pokaz filmu „The grave” (Mogiła) w reżyserii  Allie Wharf.

 

Drugiego dnia Konferencji, 17.10.2025, obrady będą toczyć się wokół czterech podstolików medialnych: 1. Jak rozmawiać inkluzywnie o historii, kulturze i sztuce?, 2.  Media a zrównoważony rozwój – wyzwania i kompetencje przyszłości, 3. Komunikowanie polityczne: zagrożenia dla systemu demokratycznego, 4. Edukacja medialna jako narzędzie przeciwdziałania wykluczeniu.

W obradach wezmą udział przedstawiciele z ośrodków naukowych z Polski i zagranicy, a także praktycy - eksperci z rynku medialnego.

 

Drugiego dnia Konferencji, 17.10.2025, w godz. 10.00-15.00, odbywa się także Seminarium Forum Młodych Medioznawców i Komunikologów Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej  (Seminarium FMMiK PTKS).

 

dr Beata Czechowska-Derkacz

Komitet Organizacyjny Konferencji Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2025

Instytut Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

kontakt: beata.derkacz@ug.edu.pl

Uniwersytet Gdański zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu media.ug.edu.pl pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: media.ug.edu.pl, a w czasopismach: Źródło: Uniwersytet Gdański (media.ug.edu.pl)
 
Chcesz skontaktować się z naszymi ekspertami? Napisz/Zadzwoń do Rzeczniczki Prasowej UG: kontakt

Uniwersytet Gdański to największa uczelnia na Pomorzu. Powołana została w 1970 r. i wciąż dynamicznie rozwija się łącząc tradycję z nowoczesnością. Kształcimy niemal we wszystkich dziedzinach wiedzy akademickiej i w zawodach poszukiwanych na rynku pracy niemal 22 tys. studentów rocznie.

Naukowczynie i naukowcy z UG prowadzą badania w nowoczesnych laboratoriach, zdobywają prestiżowe granty i nagrody. Służą też wiedzą ekspercką z wielu dziedzin. 

Kontakt

Magdalena Nieczuja -Goniszewska

Rzeczniczka Prasowa

Uniwersytet Gdański

ul. Bażyńskiego 8
Gdańsk

http://ug.edu.pl

Załączniki

baner_MBK_2025.png

baner MBK 2025

png 217,0 kB
Pobierz plik
MBK25.png

MBK25

png 102,7 kB
Pobierz plik
docx

MBK 2025 informacja prasowa 9 10 2025

docx 276,9 kB
Pobierz plik

Kontakt dla mediów

Szymon Gronowski

specjalista ds. promocji Centrum Zrównoważonego Rozwoju UG

Uniwersytet Gdański

Centrum Zrównoważonego Rozwoju

Dorota Rybak

specjalistka, korektorka

Uniwersytet Gdański

Centrum Komunikacji i Promocji UG

Magdalena Nieczuja -Goniszewska

Rzeczniczka Prasowa

Uniwersytet Gdański

ul. Bażyńskiego 8
Gdańsk

http://ug.edu.pl

Karol Stachowicz

redaktor naczelny Radia UG MORS

Uniwersytet Gdański

Radio MORS

Biografia
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego. Ukończył studia licencjackie na Zarządzaniu Instytucjami Artystycznymi, a w 2020 roku uzyskał tytuł magistra z Dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Z Radiem MORS związany od 2019 roku, dwa lata później rozpoczął pracę na UG jako redaktor naczelny i realizator dźwięku. Wcześniej intensywnie angażował się w wolontariat przy licznych wydarzeniach artystycznych w Trójmieście oraz rodzinnej Tucholi. Pomagał także organizatorom przy dwóch edycjach Eurowizji Junior. Przez lata aktor-amator w niezależnym teatrze młodzieżowym, obecnie zaangażowany w improwizację sceniczną.

Marcel Jakubowski

specjalista ds. promocji projektu SEA EU

Uniwersytet Gdański

Projekt European University of the Seas – SEA-EU
Bażyńskiego 8
Gdańsk